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      Ed ancorchè non entrasse ad esaminar la giustizia della controversia tra' contendenti, è sempre giusta cagione per lui l'astringerne uno a liberarlo dalla necessità di dover concedere un transito così molesto e periglioso, quale è quello d'un'armata.
      (241) Quindi è, che qualora i Sovrani han temuto poter esser da qualche lato i loro dominj assaliti, ed han pensato a preservarsene, hanno cercata ogni via per guadagnar l'amicizia, ed impegnare in alleanze, ed in trattati di garantìa il loro vicino; e ciò appunto perchè non han creduto naturale e manifesto l'obbligo in questo loro vicino di rifiutare il transito a chi venisse ad invadergli.
      (242) Culpa caret qui scit, sed prohibere non potest. Dig. de Reg. Juris l. 5.
      (243) Nam cum conciliatrix amicitiæ virtutis opinio fuerit, difficile est amicitiam manere, si a virtute defeceris. Cic. de Amicit. c. 12.
      (244) Primum igitur pro certo indubitatoque tenendum, quod jure naturæ summa cujusque territorii potestas se extendat ad omnia, quæ sunt, & quæ fiunt in eo territorio. Constat enim summam illam & absolutam humani generis potestatem in hanc terram, unde nihil quod non excedit modum humanum, exceptum est, non numero hominum, sed terrarum finibus in plures civitates ita divisam esse, ut non certis hominum capitibus, sed unice territorii regionibus definiatur, nec aliter definiri possit. Hæc igitur summa civitatis potestas tantumndem intra ejus fines valet, ac totius humani generis in universam terram: quin nihil aliud illa est, quam ipsa illa humani generis summa potestas in plures civitates distincta, & cujusque civitatis finibus circumscripta.


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De' doveri de' principi neutrali verso i principi guerreggianti e di questi verso i neutrali
Libri due
di Ferdinando Galiani
1782 pagine 527

   





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