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      Tuti li suo' caveli e la barba e li suo' peli iera blanchi como neve e andava per tera per la soa longeza e non li pareva se no li ochi e la boca e lo naso e le ongle de la man, e no avea oltra vestimenta indoso se no li suo' peli de le carne, como à le piegore e iera molte vechi.
      E vegando queste cose, san Brandan comenzà cazé' in pensier et eser molto gramo in cuor so, e diseva planamente enfra de si: "A voi a mi, dolente, ch'io porto indoso bon abito de munego, lo qual me cuovre la carne e tieme colda la persona, e soto mi e lo mio comandamento sta molti omeni soto l'ordene mio e de lo mio abito; e, como à plasudo a Dio, in questo mio stado, io me credeva far penetenzia per plaser a Dio. E mo' io è trovado qua uno servo de Dio, lo qual è omo como li altri et è in altro stado de ziò che iera li altri e per stanzia de luogo e de abito de vestimente. Avegna ch'elo sia così vieglio, per molti ani è stado in questa piera, nì manzà pan nì manzà vin nì cusinato da fuogo; et elo è ancora belo e fresco e sta san de lo corpo e mondo in anema de li vizii e de li pecadi". Et elo rasionando in si queste cose e de le altre, lo servo de Dio sì li parla e dise: "O servo santo e degno de reverenzia, tu pò molto eser aliegro e consolado con Dio, vegando e cognosando e recordandote de tante cose stranie e tanti miracoli quanti Dio te à mostradi in questo to viazo; e ben te à Dio tal cose mostrade e lasade veder, ch'elo non lo volse mai far ad algun de li altri santi; e ti (di') in cuor to che tu no è' degno de portar abito de munego e no te cognosi ben eser amigo de Dio, nì te conpudi de far ben plasevele vita a Dio; e questo fase la to umilitade e bontade.


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La navigazione di San Brandano
di Anonimo del X secolo
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