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      Passa quindi a giustificare, le leggi che i sovrani avevano promulgate contra i Donatisti, e le chiama giuste, perch'essi erano empj e sagrileghi, ed i sovrani erano autorizzati da Dio a promulgarle: qui tamen adversus vos leges constituerunt, quibus vestra comprimatur audacia, nonne hi, de quibus dicit Apostolus, quia non sine causa gladium portant? Ministri enim Dei sunt, vindices in iram ei, qui male agit. Tota igitur quaestio est, utrum vos non male agatis, quibus tanti schismatis sacrilegium objicit orbis terrarum: cajus quaestionis discussione neglecta, superflua loquimini, et cum vivatis ut latrones, mori vos jactatis ut martyres. Loda anch'egli la persuasione e consiglio, ma non disapprova per questo la forza; anzi indicando quando e l'una e l'altra debbano aver luogo, e sciogliendo acconciamente ciò che opponevano i Donatisti nella lettera a Bonifacio più volte citata, la discorre così: Melius quidem esse quis dubitaverit ad Deum colendum homines doctrina duci, quam poenae timore vel dolore compelli? Sed non quia isti meliores sunt, ideo illi, qui tales non sunt, negligendi sunt; multis enim profuit prius timore vel dolore cogi, ut possint postea doceri, aut quod jam verbis didicerunt, opere sectart. Proponunt quidem sententiam cjusdam saecularis auctoris (Terentii in Adelph.) qui dixit, pudore & libertate liberos retinere satius esse credo, quam metu (che disgrazia, che questo S. Padre non sia stato noto al Tollerantista Pavese!), ma della sua autorità non fa alcun caso il S. Dottore, e seguita da suo pari a confutarlo così: hoc quidem verum est; sed sicut meliores sunt, quos dirigit amor, ita plures sunt, quos corrigit timor; nam ut ipso auctore ipsis respondeamus (oh poveri Tollerantisti, che non hanno dal loro [512] partito neppure i Gentili!


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Della punizione degli Eretici e del Tribunale della S. Inquisizione
Lettere apologetiche
di Vincenzo Tommaso Pani
pagine 736

   





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