L'orca incontra la bambina, e fa avvertire la madre di lei che si ricordi della promessa: la madre le fa prender la figliuola).
Nella 13a delle Volksmärchen aus Venetien del Widter e Wolf: Die Prinzessin im Sarg und die Schildwache (La principessa sul cataletto e la sentinella) un re per una parola incautamente detta, si obbliga a dare al diavolo una figlia che gli nascerà. L'astuzia della vecchia di piantarsi nel fosso e di lasciarsi fuori l'orecchia, è ne' riscontri alla XIX di questa raccolta: Lu Scavu. Il principio è in De Gubernatis, Novelline di S. Stefano, XXIII: La fanciulla e il mago. Il ragazzo inesperto che butta nel forno la comare è nella Novellaja milanese, n. XI.
XXI.
Lu spunsaliziu di 'na Riggina c'un latru.
Si raccunta chi 'na vota cc'era un Re e 'na Riggina; ed avianu una figghia e la vulianu maritari. Lu Re fici jittari un bannu, chi tutti li Rignanti cuncurrissiru ni lu palazzu di lu Re. E già cuncurreru tutti. Lu Re si pigghiau a bracciu a sò figghia pri vidiri siddu cci piacía qualcunu di chiddi pri maritarisi. Idda cu sò patri li girau tutti, e nun cci piaceru nuddu, e pirciò si nni jeru tutti. Fici banniri arrèri pri la città di cuncurriri allura li Principi; iddi vinnuru, e lu Re li fici girari tutti a la sua figghia. Primittemu944 ca tutti li dui voti cci fici un larghissimu trattamentu. Li girau e nun cci piaceru nuddu arreri. Fici jittari arreri lu bannu pri cuncurriri tutti li Baruna, Cavaleri e Profissura. Girànnuli tutti e nun cci piacennu nuddu di li Cavaleri e di li Baruna, idda si scigghíu un Professuri forestieri.
| |
Volksmärchen Venetien Widter Wolf Die Prinzessin Sarg Schildwache Lu Scavu De Gubernatis Novelline S. Stefano Novellaja Riggina Riggina Rignanti Principi Baruna Cavaleri Profissura Cavaleri Baruna Professuri
|