..»
Una variante veneziana trovasi nelle Venetianische Märchen di Widter e Wolf, n. 9: Der listige Knecht (Il servo astuto). Anche qui i figli son tredici, e vi è un Tredesin, che va a rubare all'orso la coperta del letto (nel Tridicinu nostro è una coltrone d'inverno), il cavallo fatato, e l'uccello fatato ecc.
Per qualche rassomiglianza di personaggio non sarà inutile il ricordare che nelle Tredici piacevolissime notti dello Straparola, notte I., fav. 2. «Cassandrino famosissimo ladro e amico del pretore di Perugia li fura il letto e un suo cavallo leardo; indi diventa huomo da bene e di gran maneggio.»
Pel resto delle varianti leggansi le note del Köhler a pagina 137 e seg. del Jahrbuch für rom. und engl. Lit. VII, 2, e a pag. 254 delle Sicil. Märchen vol. III. e l'articolo di F. Limbrecht negli Heidelberger Jahrbücher der Literatur, an. 1872, XLV.
XXXIV.
Lu cavaddu 'nfatatu.
Cc'era 'na vota un patri cu tri figghi masculi; truvannusi 'ntra l'urtimi momenti di la sò vita, stu patri vosi fari tistamientu. A lu figghiu granni cci lassau li corna, a lu minzanu la terra, a lu picciulu la càscia di li dinari. Li figghi, granni e minzanu, sintiennu stu tistamientu accussì sfàusu, pinsaru di vulillu annullari, ma lu Nutaru li pirsuasi ca pri corna, sò patri avia 'ntisu diri la vistiami, e pri terra tutti li suoi tirrina1168; pri cui nun avievanu di chi lagnàrisi. Pirsuasi di sti palori, si stettiru 'n paci, nun lassannu pirò di taliari di malu uocciu lu frati ciù picciulu. Un jornu 'ntra l'àutri si nni jeru 'nta 'nu mircanti e jucannu jucannu, persiru tutta la robba ca ci avia lassatu lu patri.
| |
Venetianische Märchen Widter Wolf Der Knecht Tredesin Tridicinu Tredici Straparola Perugia Köhler Jahrbuch Sicil Limbrecht Heidelberger Jahrbücher Literatur Nutaru
|