Pagina (162/388)

   

pagina


Pagina_Precedente  Pagina_Successiva  Indice  Copertina 

      — «A pedi di sò Maistà!» — «Chi cc'è, Zu Viritati? Chi aviti? Ch'appi cosa Corna d'oru?» — «Maistà....
      Vinni 'na donna d'àutu munnu,
      Bedda di facci, e bedda di tunnu...
      Io mi nni 'nnamurai....
      E a Corna d'oru cci ammazzai!»
      Lu Re pi 'na manu avía la pena di lu sò amatu vitidduzzu, pi 'n'àutra manu era cuntenti ch'avía vinciutu la scummissa a li dui Ministri. Si li chiamau, e cci dissi: — «Aviti vistu si lu Zu Viritati è vera vucca di virità? La scummissa è vinta.» Li du' Ministri cunfissaru ca lu Re avia ragiuni, e lu Zu Viritati fu cchiù di prima stimatu di lu Re, e di tutti li Cavaleri di la Curti.
      E cu' l'ha dittu, e cu' l'ha fattu diriDi mala morti nun pozza muriri.
      Palermo(451).
     
      VARIANTI E RISCONTRI.
     
      Confrontano con questa novella Bauer Wahrschaft, (Massaio Verità) n. 8 della GONZENBACH; la favola 5. della notte III, dello STRAPAROLA: «Isotta moglie di Lucaferro degli Albani da Bergamo credendo con astutia gabbare Travaglino vaccaro d'Emiliano suo fratello, per farlo parer bugiardo, perdè il poter del marito e torna a casa con la testa di un toro dalle corna dorate tutta vergognata.» Travaglino vi è lo stesso specchio di verità che il nostro Zu Viritati, e vi comparisce in tutta la sua innocenza e integrità.
      Nell'Utile col dolce del P. CASALICCHIO, cent. I, dec. II, arg. 3, un furbo di frate fingesi malato e desidera un piede di porco. Fra Genipero, uomo molto semplice e sciocco, va a dimandarlo al guardiano d'una mandra di porci, e lo taglia egli stesso lasciando per morto il porco, e facendo bestemmiare il porcaio.


Pagina_Precedente  Pagina_Successiva  Indice  Copertina 

   

Fiabe novelle e racconti popolari siciliani
Volume Secondo
di Giuseppe Pitrè
pagine 388

   





Maistà Zu Viritati Corna Corna Ministri Zu Viritati Ministri Zu Viritati Cavaleri Curti Bauer Wahrschaft Massaio Verità Lucaferro Albani Bergamo Travaglino Emiliano Zu Viritati Utile Genipero