— «A pedi di sò Maistà!» — «Chi cc'è, Zu Viritati? Chi aviti? Ch'appi cosa Corna d'oru?» — «Maistà....
Vinni 'na donna d'àutu munnu,
Bedda di facci, e bedda di tunnu...
Io mi nni 'nnamurai....
E a Corna d'oru cci ammazzai!»
Lu Re pi 'na manu avía la pena di lu sò amatu vitidduzzu, pi 'n'àutra manu era cuntenti ch'avía vinciutu la scummissa a li dui Ministri. Si li chiamau, e cci dissi: — «Aviti vistu si lu Zu Viritati è vera vucca di virità? La scummissa è vinta.» Li du' Ministri cunfissaru ca lu Re avia ragiuni, e lu Zu Viritati fu cchiù di prima stimatu di lu Re, e di tutti li Cavaleri di la Curti.
E cu' l'ha dittu, e cu' l'ha fattu diriDi mala morti nun pozza muriri.
Palermo(451).
VARIANTI E RISCONTRI.
Confrontano con questa novella Bauer Wahrschaft, (Massaio Verità) n. 8 della GONZENBACH; la favola 5. della notte III, dello STRAPAROLA: «Isotta moglie di Lucaferro degli Albani da Bergamo credendo con astutia gabbare Travaglino vaccaro d'Emiliano suo fratello, per farlo parer bugiardo, perdè il poter del marito e torna a casa con la testa di un toro dalle corna dorate tutta vergognata.» Travaglino vi è lo stesso specchio di verità che il nostro Zu Viritati, e vi comparisce in tutta la sua innocenza e integrità.
Nell'Utile col dolce del P. CASALICCHIO, cent. I, dec. II, arg. 3, un furbo di frate fingesi malato e desidera un piede di porco. Fra Genipero, uomo molto semplice e sciocco, va a dimandarlo al guardiano d'una mandra di porci, e lo taglia egli stesso lasciando per morto il porco, e facendo bestemmiare il porcaio.
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