» Piglia lu patri e lu manna a chiama. La furastera fa fari spisa, e 'na bella cassata fici accattari. Vinni lu picciottu, e nun la canuscíu a idda. Idda spartiva, e a iddu cci nni dava cchiù assà': di la cassata cci nni detti menza di chinu e chinu(542). Lu patri sempri dicía: — «Vassa lu lassa jiri a ssu porcu, ca nun si lu merita.»
Finuta di mangiari la furastera si ij' a vèstiri di li robbi di lu spunsaliziu. Lu maritu comu la vitti la canuscíu e si l'abbrazzà'; li so' robbi eranu pronti, e s'ha vistutu di Ginirali di lu Regnu di Lònnira e di chiddu di Napuli. Subbitu s'hannu prisintatu a li funnacari: — «Vassa binidica, Papà; Vassa bininidica, Mamà.» — «Chistu è mè maritu.» — «Chista è mè muglieri»; e cci cuntanu tuttu lu passaggiu. Cci fu 'na gran cuntintizza 'nta dda casa; e la nora detti 'na bona summa di dinari a li so' soggiri e a lu parrinu ch'avía vulutu tantu beni a lu maritu d'idda. Dopu jorna partèru pi Lònnira, e si guaderu sempri cu la santa paci.
Iddi ristaru maritu e muglieri,
E noi ristamu scàuzi di peri.
Cianciana(543).
VARIANTI E RISCONTRI
Un fatto simile si narra in Palermo col titolo Lu Zu Mommu Battagghia; in cui questo Battaglia era ultimo di tre figli d'un carbonaio, ed ebbe nè più nè meno le avventure del nostro D. Antonino. Questa qui non è una vera fiaba; ma della fiaba ha molti caratteri.
Come nella nostra novella il padre di D. Antonino dice che per lui il figlio potrebbe andarsene a guardar porci a S. Erasmo, così nel Racconto del Facchino di G. PIAGGIA, Nuovi studi sulle memorie della città di Milazzo (Palermo, 1866) p. I. lib.
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