Pagina (278/388)

   

pagina


Pagina_Precedente  Pagina_Successiva  Indice  Copertina 

      Raggiunti entrambi dal Capitano, ella si smarrisce, ma riesce ad uccidere il Capitano stesso. Colle vesti di lui si presenta in un regno, ed è promossa a Colonnello. Un giorno vede e riconosce in un mendicante il suo amante, e se lo prende per ordinanza. Svelatasi con lui, si amano in segreto, finchè sgravatasi ella d'un bel bambino, si presenta al re, che la perdona e la sposa coll'amante.
      Il BANDELLO nelle sue Novelle, parte II, nov. 36 racconta che «Niccola, innamorata di Lattanzio, va a servirlo vestita da paggio, e dopo molti casi seco si marita; e ciò che ad un suo fratello avvenne.»
      Il principio della nostra novella è simile al principio della Novella del Signor Giovanni, XXXI della Novellaja fior. dell'IMBRIANI.
      XCIX.
     
      Ardanti e Fiurina.
     
      Si cunta e si raccunta a lor Signuri ca cc'era un Re e 'na Riggina. Stu Re era affiziunatu assai di un Principi; la Riggina affiziunata di la mugghieri di stu Principi; e si stimavanu tantu chi quasi quasi tutta la vita di stu Principi e sta Principissa passava sempri a Palazzu. La sira facìanu 'na longa cunvirsazioni, e lu Principi e la Principissa eranu custritti, a notti avanzata, di ritirarisi a lu sò palazzu. 'Na vota la Riggina cci dissi a lu Re: — «Maistà, a mia mi pari piatusa la Principissa, ca 'nta la notti havi a nèsciri pi ritiràrisi a la sò casa. A mia mi parirría megghiu chi cci dassimu un quartu 'nta lu nostru Palazzu: ammenu l'avemu sempri vicini.» Lu Re cci rispusi. — «Sì, è bona la tò pinsata. Dumani io cci nni parru a lu Principi.


Pagina_Precedente  Pagina_Successiva  Indice  Copertina 

   

Fiabe novelle e racconti popolari siciliani
Volume Secondo
di Giuseppe Pitrè
pagine 388

   





Capitano Capitano Colonnello Novelle Lattanzio Novella Signor Giovanni Novellaja Fiurina Signuri Riggina Principi Riggina Principi Principi Principissa Palazzu Principi Principissa Riggina Principissa Palazzu Principi