Raggiunti entrambi dal Capitano, ella si smarrisce, ma riesce ad uccidere il Capitano stesso. Colle vesti di lui si presenta in un regno, ed è promossa a Colonnello. Un giorno vede e riconosce in un mendicante il suo amante, e se lo prende per ordinanza. Svelatasi con lui, si amano in segreto, finchè sgravatasi ella d'un bel bambino, si presenta al re, che la perdona e la sposa coll'amante.
Il BANDELLO nelle sue Novelle, parte II, nov. 36 racconta che «Niccola, innamorata di Lattanzio, va a servirlo vestita da paggio, e dopo molti casi seco si marita; e ciò che ad un suo fratello avvenne.»
Il principio della nostra novella è simile al principio della Novella del Signor Giovanni, XXXI della Novellaja fior. dell'IMBRIANI.
XCIX.
Ardanti e Fiurina.
Si cunta e si raccunta a lor Signuri ca cc'era un Re e 'na Riggina. Stu Re era affiziunatu assai di un Principi; la Riggina affiziunata di la mugghieri di stu Principi; e si stimavanu tantu chi quasi quasi tutta la vita di stu Principi e sta Principissa passava sempri a Palazzu. La sira facìanu 'na longa cunvirsazioni, e lu Principi e la Principissa eranu custritti, a notti avanzata, di ritirarisi a lu sò palazzu. 'Na vota la Riggina cci dissi a lu Re: — «Maistà, a mia mi pari piatusa la Principissa, ca 'nta la notti havi a nèsciri pi ritiràrisi a la sò casa. A mia mi parirría megghiu chi cci dassimu un quartu 'nta lu nostru Palazzu: ammenu l'avemu sempri vicini.» Lu Re cci rispusi. — «Sì, è bona la tò pinsata. Dumani io cci nni parru a lu Principi.
| |
Capitano Capitano Colonnello Novelle Lattanzio Novella Signor Giovanni Novellaja Fiurina Signuri Riggina Principi Riggina Principi Principi Principissa Palazzu Principi Principissa Riggina Principissa Palazzu Principi
|