La qual intrada elo spende ogni anno integralmente, et fin qui l'à descavedado del deposito che lassò suo padre, che era 6 milioni ducati, 3 milioni, per quanto se divulga.
Che ne la Grecia à 28 capitani, et 34 ne la Natolia, che sono in tutto 62, che hano soto de sì 32 milia persone, che non hano altro stipendio che le decime dei paexi, et sono obligati a servir el suo Signor de qualunque guerra, senza altro pagamento. Et queste zente se dimanda ...
Item, l'à i gianizari, che sono 8000.
Item, li bassà et altri primi sono fra tuti loro 8000 cavali, che tuti sono obligadi a servir il Signor. Li gianizari, per li suo' stipendii ordinarii, et le altre fameje per le provision che à li suo' primi bassà et signori, ne le qual he compreso i suo' stipendii.
Che sempre che il campo dil Turcho se move, lo 'l seguita alcuni che chiamano coradori, che servono senza stipendio, ma solum per aver causa de poder andar in guadagno a la strada et a robar, et questi coradori sono da 15 milia in suso.
Che per li suo' stipendii ordinarii, sempre che il Signor voglii far zente, el ne ha quanto el vole, fin a la summa di 100 milia, oltra quelli che ho numerado.
Che tra Galipoli et Constantinopoli, al presente ha 100 galie; 50 tra fuste et pasandarie; 50 tra gripi et brigantini.
Item, l'à 3 galeaze, 3 nave et 2 barzoti, et al presente el fa far 2 barze da 600 in 800 bote per cadauna.
Seguita etiam la relatione.
[1496 12 02]A dì 2 ditto, hessendo ritornato Alvixe [399] Sagudino era stato secretario al Signor turcho, riferite in pregadi de la persona primo del signor Payseta re dei turchi esser dedita a lascivie, et havia natura pacificha, et il simile haveano li so bassà, li qual al presente sono tre, videlicet Thaud, Ebraim et Hali.
| |
I Diarii
Tomo I - parte prima
di Marino Sanuto
Editore Visentini Venezia 1879
pagine 756 |
|
|
Grecia Natolia Turcho Galipoli Constantinopoli Alvixe Sagudino Payseta Thaud Ebraim Hali
|