Data in Alexandria a dì 14 zugno 1497.
Presbiter F. capellanus.
[728]Sumario di una lettera scrita de Candia per Alvixe Zorzi patron di la galia dil Zaffo.
Narra dil pericolo scorso di l'armata turchescha,
et è drezata a Hironimo Zorzi cavalier suo cugnato, de dì 10 lujo 1497,
et in questa terra zonta a dì 24 avosto 1497 da matina.
Magnifico et generoso misier cugnado et come padre honorando. Scrissi a dì 6 dil presente di qui per uno gripo che partì per Coron, copioso dil caxo nostro seguito con l'armada turchescha, et per il zonzer di qui, a dì 5, di misier Zuam Francesco Venier, ho inteso quel magnifico provedador aver scrito de lì che tuti nui eramo stati morti e fondata la galia, et di questo à spazato uno bragatin per dar aviso di tal cosse. Mi doglio per lo affanno vi havete messo per el fiol. È qui con mi. Et non dovea spazar sì presto, ben che 'l sia venuto a Cao Malio e in quel luogo haver inteso la busia. Di tal nove, dovea prima saper il vero.
El caxo nostro, magnifico cugnado, è stato che a dì 30 del passato, zercha a hore 4 di zorno, essendo nui intradi nel canal di Cerigo e Cao Malio, avesemo vista de l'armada turchescha, la quale era sorta soto Cao Malio. Discoperta quella, per far loro vela ad una ad una fino num. 9, ma non cognosuta da nui, la quale era fuste 5, galie sotil 2 et 2 barze, una, la più mazor, di bote 400, era il suo capitano suxo, su l'altra Richi corsaro, le quale vele subito tene la volta a nui con impito grando di remizar. Visto questo per nui, dubitando molto che dita armada non fosse Camalì, over altri corsari, et di quelo che ne hè intervenuto, deliberai, per più bene nostro, tuor l'altra volta, perché li modi et andar loro mostravano molto cativi.
| |
I Diarii
Tomo I - parte seconda
di Marino Sanuto
Editore Visentini Venezia 1879
pagine 1013 |
|
|
Alexandria Candia Alvixe Zorzi Zaffo Hironimo Zorzi Coron Zuam Francesco Venier Cao Malio Cerigo Cao Malio Cao Malio Richi Camalì
|