Nel bastion di Val di Serchio voleva [104] lassar Marchuzo Salviati contestabele fiorentino e Sanbrandan contestabile luchese, per haver più comodità di vituarie, con zercha fanti 300; in dito bastion facevano portar tinazi e bote assai da la vale per impirle di vino. Item, sier Piero Duodo havia pur febre intensa e fastidiosa; sier Domenego Malipiero da do zorni in qua non havia più febre, et quel zorno era levato suso, et che li tre quarti di la terra e dil campo era amalati ma pocho morivano. Havia fato retegnir el dito Zuam da Siena; sperava contracambiarlo con certi citadini pisani qualli erano in le stinche di Fiorenza.
[1498 11 07]A dì 7 novembrio in colegio nulla da conto. Vene lettere di Sibinico di sier Arseni Diedo conte, et di sier Marin Moro conte a Spalato, come quelli citadini pregava la Signoria dovesse poner in la comission di l'orator nostro, si mandava al Turcho: il dolersi di certe anime menate via noviter da' turchi a' lhoro circumvicini, et veder di rehaver quelle.
Da poi disnar fo consejo di X, per esser il zorno lhoro ordinario.
[1498 11 08]A dì 8 ditto, vene domino Urbam orator di Monferà, qual expose certe cosse secrete. Tutti fo mandati fuora licet non vi fusse li cai dil consejo di X; credo sia avisi di Franza.
Vene sier Francesco Zigogna venuto rector e provedador di Cataro, et referì sapientissimamente primo il sito di Cataro qual è ingolfado 18 mia in mezo di la Bossina e Servia; el castello forte mal custodito: vi è castelam sier Andrea Capelo, va per tutto a ducati 7 al mexe solamente: l'opinion sua saria non ussisse di castello, et havesse ducati 10 al mexe, e fusse azonto qualche paga di più, et che a li fanti di la terra quali custodize le mure li avanza molte page.
| |
I Diarii
Tomo II - prima parte
di Marino Sanuto
Editore Visentini Venezia 1879
pagine 1144 |
|
|
Val Serchio Marchuzo Salviati Sanbrandan Piero Duodo Domenego Malipiero Zuam Siena Fiorenza Sibinico Arseni Diedo Marin Moro Spalato Signoria Turcho Urbam Monferà Franza Francesco Zigogna Cataro Cataro Bossina Servia Andrea Capelo
|