Prima tentò voler mandar uno suo bassà con li janizari; i qual non volseno andar senza la persona del signor, adeo che li fu forzo lui im persona cavalchar. Et have dito al signor de la Satalia et a quel del Cogno, suo' fioli, che etiam loro habiano con le sue zente a montar a cavalo. Et che Camalì era ussito del streto, per quanto se diceva in quel loco, con vele 25.
[168]A dì 29 dito.
Per letere havute da Saline, per relation data per sier Hironimo de Matio, patron de nave, che herii sera zonse lì con sali per Baruti, cargati a Spina Longa, venuto da Constantinopoli, del qual loco partite, a dì 15 del passato. Dice come Camalì, con una barza et uno schirazo grosso, cargo di rame, et do fuste grosse, era in bocha del streto per ussir et andar in Alexandria; et che li corsari da Rodi li haveva l'ochio a dosso, et tegnivano per spia a Syo uno bergantin armato, per traversarli la strada e prenderlo se potrano. Dice etiam haver per bona via inteso in Constantinopoli, come, a la Cimera, el signor turcho haveva fato cavalchar sanzachi 8 per destruzer quelli albanesi, che mai non cessano di assassinar sì turchi come altri. Praeterea, come el signor Sophis se atrovava a presso Trabesonda con grande exercito, et haveva preso molti luogi del turcho, et per zornata andava prosperando, in modo che in Constantinopoli si stava con gran terror; et che le zente de la Natolia si acordavano con dito Sophis per tal modo, che lo exercito del dito Sophis ogni zorno più augumentava, et quello del turcho indebeliva; et che andavano anche mal contenti et con molto timor, per el seguito grande et felici prosperamenti ha esso signor Sophis; et che 'l turcho haveva spazato Charzico bassà, per fortificar li dardaneli de Mar Mazor, per dubito non siano tolti dal prelibato Sophis.
| |
I Diarii
Tomo VII
di Marino Sanuto
Editore Visentini Venezia 1882
pagine 1294 |
|
|
Satalia Cogno Camalì Saline Hironimo Matio Baruti Spina Longa Constantinopoli Camalì Alexandria Rodi Syo Constantinopoli Cimera Sophis Trabesonda Constantinopoli Natolia Sophis Sophis Sophis Charzico Mar Mazor Sophis
|