Et vene incognito; et perhò fo in colegio. Et, dicitur, si partì la matina sequente per ritornar dal re suo, qual è a Bolzam. Fu cossa secretissima, nescio quid; sapendo, lo scriverò più avanti. Poi intisi, fo cosa senza importantia alcuna, adeo disse alcune parole in colegio; e il principe li rispose. Et intisi, vene per darsi reputatiom.
Da poi disnar fo pregadi. Et leto le infrascripte letere:
Di Verona, di sier Zorzi Emo, provedador zeneral. Di provision fate; e come è ritornato col capitanio zeneral e altri condutieri, stato a Roverè. Item, Dionisio di Naldo è con li provisionati a Brentonega etc. Nomina sier Andrea Morexini, di sier Zustignan, esser stà operato im portar danari a' soldati etc. Item, avisi per exploratori, che 'l re si aspetava a Bolzam, qual era ito a la chaza etc.
[252] Di Roverè e altri lochi. In consonantia. Il re è pur ancora a Bolzan; si dize va a Yspurch etc.
Di Milam. Bona mente di quel gran maistro versso la Signoria nostra, si offerisse etc.
Di Udene, di sier Andrea Loredan, luogotenente. Come è ben in hordine di zente e ogni cossa, e non teme 0, pur l'habi ordine quello l'habbi a far; et che li castelli vicini tremano; e à inteso, omnino il re, con le zente l'ha, passerà in veronese. Item, à mandato a veder la forteza di Gradischa per il signor Bortolo d'Alviano e domino Antonio di Pij e altri; hanno concluso sta ben ruinata, per ogni bon rispeto, ut in relationibus.
Di Faenza, di sier Alvise Capelo, provedador, di 19. Avisa, come la note, a dì 17, fo il dì di Santo Antonio, a horre 9 di note, in Bologna seguite remor di Pepoli, Fantuzi, Orioli et altri, i qualli si sublevono con li soi seguazi, et, per numero 500 armati, andono a la caxa di Marascoti, et trovono uno di quelli famegli a la porta, e lo amazano.
| |
I Diarii
Tomo VII
di Marino Sanuto
Editore Visentini Venezia 1882
pagine 1294 |
|
|
Bolzam Verona Zorzi Emo Roverè Dionisio Naldo Brentonega Andrea Morexini Zustignan Bolzam Di Roverè Bolzan Yspurch Milam Signoria Udene Andrea Loredan Gradischa Bortolo Alviano Antonio Pij Faenza Alvise Capelo Santo Antonio Bologna Pepoli Fantuzi Orioli Marascoti
|