Fu posto, per i consieri, atento che 'l reverendo domino Paulo Zabarela, episcopo di Napoli di Romania, vol andar habitar lì, che sarà gran conforto a quella cità, che 'l vescovo latino vi stagi, et le so intrade è tolte dal turco, pertanto sia scripto a Roma, li dagi beneficij vachanti, li primi, per ducati 300. Et fu presa.
[1508 10 22]A dì 22. Fo gran consejo. Et consier in Cypro niun passò. E nota, è la prima. E questa volta fo tolto sier Vicenzo Pasqualigo, quondam sier Cosma, è presom a Constantinopoli, et non passò. Item, fo fato di la zonta, in luogo di sier Lunardo Mocenigo, è intrà sopra i atti di sora gastaldi; et fo tolto suo fiol, sier Tomà Mocenigo, è provedador sora il cotimo di Damasco etc.
Item, se intese, le galie di Fiandra vien, capetanio sier Andrea Bragadim, richissime di valuta ducati ..., esser stà viste sora Curzola; sì che subito sarano qui.
Item, zonse le nave di Soria, con sier Christofal Moro, vien luogotenente di Cypri. Etiam zonse sier Hironimo Donado, dotor, vien duca di Candia.
[1508 10 23]A dì 23. Fo certa balotation tra la Signoria etc. di quelli dil piper.
[1508 10 24]A dì 24. Fo consejo di X con zonta.
[1508 10 25]A dì 25. Fo pregadi. Et leto le infrascripte letere:
Di Constantinopoli, dil baylo, di 5 setembrio, più vechie. Zercha Sophì, stato a le man con Alidulli e preso do fiuli. Et che 'l turco à 'uto dispiacer; e l'orator di Sophì, che era partito, li mandò drio, a dir facesse far bona compagnia a ditti fioli di Alidulli. Item, certo bassà vol esser rifato di la Signoria di danni etc., ut in litteris
| |
I Diarii
Tomo VII
di Marino Sanuto
Editore Visentini Venezia 1882
pagine 1294 |
|
|
Paulo Zabarela Napoli Romania Roma Cypro Vicenzo Pasqualigo Cosma Constantinopoli Lunardo Mocenigo Tomà Mocenigo Damasco Fiandra Andrea Bragadim Curzola Soria Christofal Moro Cypri Hironimo Donado Candia Signoria Constantinopoli Sophì Alidulli Sophì Alidulli Signoria
|