Fascinus attraxit morbum, fortunamque peremit. Resp. quod omnes animi adfectiones si diu inhaereant, pravos ingenerant habitus... Hinc illi faciunt non quod volunt sed quod naturae ipsorum congruit. Praeclarus autem ille Eutelidas et qui alii sese dicuntur fascinasse, non absque causa id videntur passi. Lubrica enim res est, ut ait Hippocrates, 1. Aphor. 2., admodum valida corporis constitutio: et corpora ubi ad summum provecta sunt vigorem, non consistunt, sed momento in contrarium impelluntur».
(31) Coel. Rodig., IV 6.
(32) Idyll. 6, vers. 39.
(33) Aristotele, sect. 20, problem. 34, et Luc. Tozzi Neapolitan., Comment. in Hippocratis aphorismos, tom. 4, in fin.
(34) In Phyth., ode XI.
(35) Quindi Ausonio: «Ecce ubi se cumulat mea purpura (mitibus audi / Auribus hoc Nemesis) post me dignatur oriri / Augustus Consul.» Vedi Ammiano Marcellino, che dipinge Nemesi verso la fine del libro XIV; Erodoto, Musa I; Eliano, Var. Hist., I 15; XIV 20; ed Ateneo, lib. IX.
(36) Plinio, XI 14 e XXVIII II: «Cur et fascinationibus adoratione peculiari occurrimus? Alii Graecam Nemesin invocantes cuius ob id Romae simulacrum in capitolio est, quamvis latinum nomen non sit».
(37) Negli Egizj pentacoli era inciso o un gatto o uno scarafaggio: «Onde in lui l'Egizio mago / Adorò del sol l'imago». E fu detto che Apollo discacciava i mali, e fra questi la tremenda jettatura:
E fu sempre a quella genteL'Averrunco Dio presente.
L'Egizian misteriosoPur solea scolpir gli avelli,
U' le mummie avean riposoCon in man torti flagelli
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