Cantus et iratae detinet anguis iter;
Cantus et e curru lunam deducere tentat;
Et faceret, si non aera repulsa sonent.
Quid queror, heu misero carmen nocuisse quid herbas?
Forma nihil magicis utitur auxiliis.
E Ovidio. Amor.:
Carmine laesa Ceres steriles vanescit in herbas:
Deficiunt laesi carmine fontis aquae;
Illicibus glandes, etc.
E Metamorph., lib. VII, fab. 2, e lib. XII, fab. 4. Veggasi Bibliotheca magica Hauberi, e Joh. Nicol. Funcius, in Leg. XII. Tab., pag. 297. Credeasi confortarsi la Luna, e rallegrarsi nella sua mestizia col concento, e collo strepito: Tacitus, Annal., lib. I, c. 29; Livius, lib. 26; Divus Maximus Taurinens. Episcop., Homilia de defectu lunae; onde argutamente Giovenale: «Una laboranti poterit succurrere Lunae».
(48) Onde Cicerone: «Ita nobis sinistra videntur, Grajis, et barbaris dextra, meliora».
(49) Beaufort, lib. I, cap. 3, e lib. III, cap. 2. Dottamente dimostra il vero giureconsulto, e fu mio caro amico, Emmanuele Duni nella opera Del cittadino, e del Governo civile di Roma, lib. I, cap. 2, che la ragion degli Auspici, come fondamento delle nozze, era l'unico mezzo per propagare, e tramandare ne' posteri il carattere di Cittadino Romano, ed in conseguenza ogni dritto pubblico, e privato, che sulla ragion degli Auspici fondavasi.
(50) Ad Lesbiam., VII, dove nota Scaligero che gli antichi credettero soggetto alla jettatura il numero finito: «Itaque laudantes, aut numerantes dicebant praefiscini : hoc verbo omnem invidiam se amoliri putabant : ut quum in culleum primam urnam vini indidissent, dicebant multa: nam multum non est numerus praefinitus».
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