(112) La Bruyere ne' suoi Caratteri.
(113) Di qui è la voce volto; cioè da vari movimenti della volontà, ond'è volto, e mutato.
(114) Tanto suona la greca voce nèsos.
(115) Epigramm 33, lib I. Parimente Tieste di Seneca: «Rapior, et nescio quo, sed rapior», ed ancora: «Nihil timendum video, sed timeo tamen». Intorno a questo punto scrisse bene Cardano, de subtilitate lib. XVIII cosí: «Sympathiam voco consensum rerum absque manifesta ratione; velut antipathiam dissidium. Utramque esse in rebus, infinita docent exempla. Ut cum lacerta homine gaudeat; et humanam ob id salivam avide sugit. Testudinem odit mirum in modum simia, et horret. Vagantur hae per animalia, plantas, lapides: nec harum expers homo est. Obmutescit enim, ut creditur, si eum lupus viderit. Unde Virgilianum illud Eclog. 9 'Lupi Moerin videre priores'. Causa est in oculis lupi. Habet enim quid homini adversum, quo spiritus cohibetur». Vedi Zannotti, dell'attrazione delle idee. Tomasio ancora opina, che si dieno le morali esalazioni. Finetti, Jur. Nat. e Gen., I 9.
(116) È grazioso il libriccino: L'amour dévoilé ou le systeme des Sympatistes: nella Prefazione del quale si citano questi belli versi:
Il est des noeuds, il est des sympathies,
Dont par le doux rapport les ames assorties,
S'attachent l'une a l'autre, et se laissent piquer,
Par ces je ne sçai quoi, qu'on ne peut expliquer.
(117) Genovese, delle scienze metafisiche, par. 3, Antropologia, cap. 5.
(118) Presso Cristiano Frid. Garmanni, lib 2, tit. 7, § 133.
(119) Dissert.
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