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Statuti del Comune di Teramo del 1440
Testo originale
Francesco Savini
Tipografia di G. Barbera Firenze, 1889, pagine 264

Digitalizzazione OCR e Pubblicazione
a cura di Federico Adamoli

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[ Testo della pagina elaborato con OCR ]

   LIBER PIUMUS. 21!
   quod si (le loco ubi fieri ilebent dieta turricta consi-lium non se coneordaret Judex faciat vocari eapusiste-ria 1 diete Civitatis et cum eapusisterio scarlina2 ob-venerit in ipso Sisterio Turricta fiori debeat ubi melius videbitur ipsi eapusisterio et Judiei qui prò tempore fuerit, dummodo quod facta in ipso Sisterio quolibet Civitatis predicte qne postquam complete fuerint inei-piantur demum alio de novo fieri sequendo dictum or-dinem. Et si (lieti Judex et notarius predicta recusa-verint tcneantur nomine pene solvere Camerario Terami, videlicet Judex libras decem, notarius libras quiuque de eorum salario.
   Quod Judex procuret scribi faeere assisias in duobus libris - Rubrica X.
   Assisiam facimus quod quilibet iudex qui prò tempore fuerit procuret quod asisie scripte sint in duobus libris quorum unus deponatur apud inaiorem eeelesiam in archivo communis et alter sit in curia Judieis ad exibeudum quibuscumque videre volentibus ut cum aliqua suspitio exoriretur de corruptione alteuius assiste recurratur ad libruin assisiarum in archivio reconditum ne qua falsitas commictatur in eis.
   Quod Judtx trneatur quwn opus fuerit personaliter ire ad videndum questiones confutimi et alias contro-versias - Rubrica XI.
   Ad tollendam materiam scandaloruin que ut pluri-muni ex controversiis oriuntur liac confirmamus as-
   1 Cioè i capisestieri. a' quali, conio di qui si scorgo, era affidata la custodia dello mura o delle torri dulia città nel rispettivo sestiere.
   '' Vedi per questo vocabolo la nota alla Uulirica XXXll del libro I. Fin da quel tempo (secolo XV) esisteva un Archivio comunale in Teramo. E questo passo ci mostra eh' esso sorbavusi nella Chiesa masr-miure ossia Cattedrale, siccome l'altro della Jitibrica XXIII ci determina meglio il luogo della conservazione, dicendo ch'esso ora la sagrestia. Lo Chioso, in que' tempi di fazioni, ma pur di fedo, erano gli asili più sicuri dai saccheggi o dagli incendii, certo non radi allora.