Che ’l dolor per ti a le proveXe qua sempre col piaçer,
E che pagia no se moveSenza espresso to voler.
Ma sarastu ti in diritoDe impedir che in fazza a morte
No se acora un pare aflito,
No se lagna de la sorte?
Pol ben l’omo ai to castigiRassegnà piegar el colo,
Ma tegnir in pèto i zighiXe d’un Giobe esempio solo.
Forsi ariva el nostro inzegnoA capir per qual destin
De penar sia tanto degnoEl corpèto de un bambin?
Forsi el povero inoçente,
Co no ’l giera in vita ancoraDomandavelo impaziente
De gustar de vita un’ora?
Ligai forsi co l’anèloDe l’imenso to creà
Xe i tormenti d’un putèloSenza machia de pecà?
O gh’è lege in çiel tremendaChe se ’l pare va impunìo,
De le colpe soe l’emendaSe scaèna adosso al fio?
Providenza, quà m’ingropo,
Quà el mio cuor se spezza in do,
Me confonde el prima, el dopo,
Trovar bussola no so.
Lo schianto del dolore è vivo e profondo. Però tale non parve al signor Enrico Castelnuovo, il quale in un giudizio, mi perdoni, assai superficiale portato sui poeti veneziani nella Nuova Antologia (fascicolo d’aprile 1883) con un certo disprezzo ne giudicò i pensieri triti e ritriti, come se il dolore potesse cambiare linguaggio, come se ciò che è vero non fosse sempre nuovo, come se l’arte consistesse nella novità dei concetti e non della forma. Per negare a questo canto funebre la novità della forma, bisognerebbe indicarne almeno un altro nella letteratura veneziana che possa stargli degnamente a petto, e che non somigli per conseguenza a l’Inno alla morte del Lamberti, scritto in istile di libretto d’opera, e in un dialetto impossibile.
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